Táska lexikon

A legismertebb táska márkák

A Budmil márka – egy magyar sport- valamint szabadidő-ruházati márka, amely márkanév egy rövidítésből jött létre. Pontosabban a Budapest valamint a Milánó városok nevéből ered. 1990-ben tulajdonosa a Budmil Kft. néven jegyezte be a céget, amely vállalkozás napjainkban már részvénytársaságként működik. A magyarországi sportszerforgalmazók rangsorában a harmadik volt a cég egykor, a rendszerváltás korában. Bár Magyarországon van a központja, a gyártást mégis a Távol-Keletre szervezte ki az alacsonyabb munkabérek miatt. A cég köszönhette a hiánygazdálkodás piaci réseinek felismerésének, a megbízható minőségnek, valamint a jól felépített szocioimázsnak a tőkeerős nyugati konkurens márkák között a sikerét. Forgalmaznak elsősorban szabadidő-ruházatot, sport- és iskolatáskákat, valamint kényelmes utcai viseletet is már néhány éve. Valamint forgalmaznak még férfi, női, valamint gyerek ruházatot, fürdőruhákat, cipőket, kiegészítőket, sport felszereléseket, úszáshoz használt kellékeket, valamint táskákat a márkajelzéssel ellátott termékek között.

A Fila márka – felidézi 1970-es évekbeli virágkorát a márka mostani arculata, amellyel kezdeti hangulatát, részleteiben visszahozza világképét, színeiben, szabásaiban a márka. A 70-es évek menő nosztalgiájával az előkelő stílust összeegyeztetni képes a Fila. A minőséggel valamint a Fila-nak az időben egészen 1911-ig visszanyúló olasz hagyományával egyezteti össze. Egy észak-olaszországi városból indult el minden, ahol is a Fila fivérek, akik különösen jó minőségű szöveteket gyártottak kezdetben, a fehérnemű, majd a sportruházat gyártására pedig 1973-ban tértek át. A stílusos valamint a minőségi nemzetközi márkát teremtették meg a legelején a sportdivatnak, amely a pályán lévő valamint a pályán kívüli divatra volt nagy hatással. A 80-90-es években a márka húzónevei az olyan tenisz sztárok voltak, mint Tom Watson, Reinhold Messner, Alberto Tomba, Monica Seles, Antonio Rossi valamint Kim Clijsters.
Ezek a sztárok a márka nevét valamint a sikerét a köztudatban tartották folyamatosan. Magát azonban a Fila nem csupán a teniszpályán képviselte, hanem az alpesi sí, a fitness valamint a wellness világában is jelentős volt a megjelenése. Viszont nem csak a sportról szól a Fila, hanem ez az első márka, amely a karizmatikus, az innovatív valamint a csillogó márkák közé tartozik, ami a nemzetközileg ismert sportolókból valamint a fiatal divatkedvelőkből kiváltotta a hűséget. A stílus-tudatos sportolóknak, valamint a divatos megjelenést kedvelő embereknek szánják a ruha, valamint a cipő kínálatukat. A Fila egy stílusalakító márka. Forgalmaznak férfi, női, valamint gyerek ruházatot, cipőket, kiegészítőket, sport felszereléseket, valamint táskákat a márkajelzéssel ellátott termékek között.

A Gola márka – a márka élete 1905-ben egy kicsi angliai üzemben kezdődött, ugyanis a márkát az Egyesült Királyságban, Leicester-ben alapították meg. Azóta két világháborút, valamint számos egyéb megpróbáltatást egy hullámvasút utazás részeként túlélt a márka, majd virágkorát elérve az 1960-as 70-es évekre, egy kimagasló sportmárkává vált. Anglia egyik legismertebb sport, valamint divatmárkája a Gola napjainkra. Állíthatjuk joggal, hogy az idő próbáját kiállta valamint a divatvilág nagykönyvébe magát beírta. A mai trendekkel az autentikus stíluselemeit kreatívan ötvözi a Gola, amelyet jól tükröznek a termékei is. Forgalmaznak férfi, női, valamint gyerek ruházatot, cipőket, sport felszereléseket, valamint táskákat a márkajelzéssel ellátott termékek között.

A Gucci márka - az olasz divatmárkák egyike a Gucci, amely a bőrárukra, valamint kiegészítőkre szakosodott. Firenzében alapították meg 1923-ban, amelyet követően filiálék nyitásába kezdett a cég Olaszország-szerte, majd csak 1947-ben használta először a két egymásba fonódó kengyelt, mint a cég védjegyét.
A cég az alapító 1953-ban bekövetkező halála után továbbra is ugyan olyan lendületesen növekedett, ami később úgy végződött, mint országhatáron túli terjeszkedés. Visszaesést eredményeztek a család belső vitái az üzletben, majd később 1989-ben felvásárolta a bahreini kockázati tőkebefektető Investment Corporation az eddig családi tulajdonban működő céget. Ugyan Louis Vuitton - Moët Henessy (LVHM), aki a cégre időközben szemet vetett, a cégen belül tulajdonrészt szerzett, napjainkban mégis a francia Pinault-Printemps-Redoute a többségi tulajdonos, aki szintén luxuscikkekben utazik.
A Gucci egy sikeres cégcsoportnak mondható napjainkban a komoly átszervezéseknek köszönhetően, mivel a 2003-as évben 2,58 milliárd eurós forgalmat bonyolított le. Komoly szerepet tulajdonítanak abban Tom Ford művészeti vezetőnek, aki 2003-ig látta el ezt a posztot, hogy az 1990-es évek vége óta a Gucci márkanév még mindig a régi fényében tündököl. 2006-tól az olasz Frida Giannini lett Tom Ford utódja. A Gucci 2001-ben Stella McCartney haute couture cégét kebelezte be. A licencjogok révén a Wella Cosmopolitan Cosmetics-hoz kötődnek a Gucci parfümök. A 2000-es években a cég székhelyét Hollandiába tette át adózási okokból.

A Hugo Boss márka – 1923-ban Németországban, Metzingenben alkotta meg Hugo Boss. Forgalmaznak férfi, női ruházatot, cipőket, kiegészítőket, táskákat, fehérneműket, órákat golfozáshoz használt kellékeket, valamint szemüvegeket a márkajelzéssel ellátott termékek között. Hugo Boss, a márka megteremtője a Stuttgart melletti városkában, Metzingenben 1923-ban kis cégét esőkabátok valamint vízhatlan ruhák gyártására alapította. Zajos sikert arattak az öltözetek, valamint a Hugo Boss céget a legrangosabb cégek között emlegették nagyon hamar. Mára egyike a világ vezető divat házainak a Hugo Boss. Miközben aktív résztvevője a parfümpiacnak egyik irányító zászlóshajója a férfidivatnak, valamint a ruhakollekciói mellett foglalkozik órával, cipővel, szemüvegekkel, különféle bőrárukkal is egyebek között.
A háromkategóriás márkakoncepcióját 1993-ban alkotta meg a Hugo Boss cég. Három különálló, de egymást kiegészítő almárka a Hugo, a Boss valamint a Baldessarini, amely hordozza összetéveszthetetlen jegyeit a cégnek, hirdetve egy markáns identitását a viselőjének. Kínál termékeket a Boss mind az üzleti, mind a sportos öltözködéshez, valamint a Boss férfi és nő sikerorientált, magabiztos, a hagyományos értékek mellett álló, sokoldalú, humánus, valamint érzékeny.
Egy olyan nőt illetve férfit alakít ki ez a márka, akinek tetőtől talpig van stílusa. A Boss No1, a Boss első illata, 1984-ben jelent meg. A Boss Sport, a Boss Spirit, a Boss Elements, a Boss Elements Aqua követte ezt a sorban, majd a Boss Hugo Boss illat jelent meg, valamint 2000-ben a Boss Woman, az első női Boss illat.

A Louis Vuitton márka - a Louis Vuitton céget 1854-ben alapították meg. Napjainkban a párizsi székhellyel rendelkező részvénytársaságot Yves Carcelle vezeti. Mintegy 59 840 fő volt a 2004-es évben a cég dolgozóinak száma, a forgalma pedig mintegy 16,84 milliárd USA dollár volt 2005-ben. Ennek a jövedelemnek a fele Japánban keletkezik. Kiformálódik a cég profilja a bőráruk, az ékszer, valamint a cipők készítésében.
Körülbelül 300 körül mozog a cég fióküzleteinek a száma világszerte. Ezekből már Magyarországon is megtalálható néhány. Napjainkban már a Louis Vuitton cégcsoport részét képezi a Moët Hennessy, amelynek köszönhetően számít egy vezető márkának. 1996 óta bővült ki a profil Marc Jacobs tervező vezetésével.
Napjainkra már luxusmárkának számítanak, valamint státuszszimbólum jelleggel bír a viseletük, valamint a használatuk a cég termékeinek, amelyek között elsősorban a táskák, valamint a bőröndök szerepelnek, amelyeket a cég védett „LV” monogramja díszít, ami a luxusminőséget fémjelezi.
Igen nagy erőfeszítéseket fektet bele az LVMH ház a fogyasztók megtévesztői ellen folytatott küzdelemébe.
Az „LV” monogram a mai napig az eleganciával, a stílussal, a megbízhatósággal, valamint a minőséggel jelent egyet, legyen akár szó táskáról, szemüvegről, férfi/női ruhákról, karóráról, vagy egyéb kiegészítőkről. Sőt újabban még a cipőkről is. Kézzel készítenek el még napjainkban is minden egyes darabot.
A vállalat fő értékeiknek a művészi érzéket, a hosszú múltra visszatekintő tradíciókat, valamint az innovációt tartják, valamint azt a szakértelmet, amely által a munkások életre keltik a papíron megtervezett mesterműveket. Egy kifinomultságot díjazó hölgy kollekciójából nem hiányozhatnak a Speedy 30 táskák, amelyek a legismertebb termékek. A ügyfeleket minél több olyan újdonsággal igyekeznek elkápráztatni a klasszikusok mellett, mint a színes, a fiatalos kollekciók, valamint a kiegészítők. Louis Vuitton könyv-sorozatát évről évre kiadja, amely a nagyvárosok útikalauzaiból áll, mivel azt vallja, hogy ő az „Utazás Művészeté”-ben is igen otthonosan mozog.

A Prada márka - A Fratelli Prada (magyarul: Prada testvérek) nevű bőráru üzletet 1913-ban, Milánóban, Olaszországban alapította meg Mario Prada, aki Angliából importált utazóládákat, valamint kézitáskákat is forgalmazott a saját készítésű bőrműves termékein kívül. Abban, hogy a nők jelenléte jót tesz az üzletnek, Mario Prada nem hitt, így a bolt közelébe sem engedte a család nőtagjait. Az ötvenes évektől kezdve évtizedekig ironikus módon halálát követően a divatházat mégis a nők irányították, mivel Mario fiát, Albertót az üzlet nem érdekelte, így rábízta feleségére annak vezetését, akitől lányuk, Miuccia Prada a stafétabotot átvette.
Forgalmaznak férfi, női ruházatot, kiegészítőket, táskákat, valamint napszemüvegeket a márkajelzéssel ellátott termékek között.

A Puma márka – a német minőségi sportcipő, ruházat, valamint kiegészítőket gyártó cég a Puma AG Rudolf Dassler Sport, más néven Puma. Gebrüder Dassler Schuhfabrik néven 1924-ben alakult meg, Adolf, valamint Rudolf Dassler által, akiknek megromlott a testvéri kapcsolata, viszont 1948-ban a különválásról végül megegyeztek, valamint tovább folytatták két külön cégként, az egyik Adidas, a másik pedig Puma néven.
A futball cipőivel szerezte a Puma a hírnevét, amit olyan nevek viseltek, mint Pelé, Eusébio, Johan Cruijff, Enzo Francescoli, Diego Maradona, Lothar Matthäus, Kenny Dalglish, Didier Deschamps, valamint Gianluigi Buffon. Még a híres jamaicai rövidtáv futó, Usain Bolt is a cég szponzoráltjai közé tartozik.
1948-ban lett levédetve a Puma név, valamint a logója. A jellegzetes csíkja, valamint az ugró pumát ábrázoló logója megkülönbözteti cipőit, valamint a többi termékeit.
2007 óta a PPR csoport tulajdonában álló francia luxusmárka a cég, amely olyan márkák tulajdonosa többek között, mint a Gucci, Balenciaga, Yves Saint Laurent, Sergio Rossi, Boucheron, Bottega Veneta, Alexander McQueen, valamint a Stella McCartney.
Szülei munkahelyére, ami egy cipőgyár volt ment dolgozni Rudolf Dassler az iskola elvégzése után, majd a frontra hívták az I. Világháborúban.
Egy porcelángyárban, majd pedig a nürnbergi bőr nagykereskedésbe került vezetőségi pozícióba a visszatérése után.
Miután beleunt abba Rudolf, hogy másoknak dolgozzon a szülőhelyétől távol, Herzogenaurach-ba tért vissza bátyja, Adolf saját cipőgyárába, valamint a Gebrüder Dassler Schuhfabrik-ot (Dassler Fivérek Cipőgyára) az új közös cégüket alapították meg.
Adolf 1936-ban a nyári olimpiára sportcipőkkel telepakolt táskával zarándokolt el, valamint Jesse Owenst, az amerikai sprintert meggyőzte arról, hogy őket viselje, aki az aranyérmet nyerte meg végül, ezzel pedig a Dassler cipők hírnevét szerezte meg. Ezeket, a cipőket akarták ezután minden sportoló, így a Dasslerek el tudtak adni évente kétszáz ezer párat a II. világháború előtt.
Akkor kezdődtek a problémák, amikor csatlakozott a Náci párthoz mindkét fivér, de a párthoz Rudolf állt közelebb. Tovább nőtt a szakadék a háború ideje alatt, végül pedig megromlott teljesen, amikor úgy gondolta Adolf, hogy az őt elvivő Amerikai katonáknak a testvére adta fel, akik azzal vádolták meg, hogy SS tiszt volt.
Kettévált az üzlet 1948-ban, elindította Rudolf a „RUDA” nevű céget, Adolf pedig az „Adidas” nevű cégét. Azonban még abban az évben Rudolf a cégét átnevezte Puma Schuhfabrik Rudolf Dassler-nak. Kétfelé szakadt ugyanúgy a szülővárosuk is. Hű maradt az egyik fele az Adidashoz, a másik a Pumához. Soha sem békült ki a két testvér egymással. A sírhelyük megtalálható a két lehető legtávolabbi ponton, bár ugyanabban a temetőben nyugszanak.
Elsősorban a futballra koncentrált a Puma a megalakulása után. Megalkotta az „ATOM”-ot, az első futball cipőjét, amiben játszott a nyugat-német válogatottban számos játékos. A márka nevét a futballal 1952-ben az úgynevezett „Super ATOM” cipői kötötték össze szorosan.
A Puma nevet szerzett magának az atlétikában is, ugyanis 1954-ben a 100 méteres síkfutás rekordját a Puma cipőjében Heinz Fütterer döntötte meg, ami a márkának szintén adott egy lendület.
Tovább folytatódtak az 1960-as években a cég sikerei, mivel a legújabb technológiát használó cipői bemutatásra kerültek a római olimpián, amelyben az aranyat számos atléta hozta el. 1962-ben Pelé a világbajnokságot nyerte meg, valamint őt választották a legjobb játékosnak, aki a szintén Puma cipőben játszott, ezzel pedig a világhírét végleg megalapozta a cég.
A „Puma sportolók” sikert sikerre halmoztak a 70-es években. Tovább terjeszkedett, valamint megjelent a teniszpályákon is a márka 1977-ben. Vilas Pumában a US Opent, valamint a Wimbledont is megnyerte. Fontos maradt később is a tenisz, valamint szerezett olyan neveket, mint Boris Becker, valamint Martina Navratilova.
Diego Maradona volt az a 80-as években, aki a futball világában a cég hírnevét abban az évtizedben vitte tovább.
A cég átalakult a 90-es években, valamint a Pumát sikerült felhozni a prémium kategóriába az alacsony kategóriából, valamint sikerült bejuttatni a világ legjobb három sportmárkája közé. Már nem csak sportmárka volt a Puma az évtized végén, hanem azon kezdett túlmutatni. Új koncepciót hozott a Mostro cipővonal egészen, amellyel a sportosat az elegánssal illesztette össze, valamint elindított egy világméretű trendet.
A sportban megőrizte jelenlétét továbbra is a Puma az elmúlt pár évben, sőt betört további területekre, mint például a motorsportba, valamint a vitorlába. A márkának óriási sikert az utcai divatban, 2002-ben a Ferrari vonala hozott.
A cég több mint hatvan százalékát vásárolta meg 2007-ben a PPR, valamint a lehetőségét megteremtette annak, hogy stílusosan sportos márkája legyen a Puma, mint a világ vezető.

A Tommy Hilfiger márka - a legnépszerűbb prémiumkategóriás márkáknak az egyike, amely világszerte vásárlóinak magas szintű stílust, minőséget, valamint értéket ad. A kreativitással frissített menő amerikai stílus a jellemző a márkára.
A márka jelen van napjainkban több mint hatvanöt országban kilencszáz saját üzlettel. A divatvilág is nagy figyelemmel kíséri mindig legújabb kollekcióit, divatbemutatóit. A cég immáron kínálatát kibővítette férfi, női, gyerek, sport, farmer, kiegészítő, parfüm, valamint lakberendezési vonallal.
Tommy Hilfiger, a márka névadója, valamint megalapítója, New York államban született. Egy ruházati üzletben kezdett el dolgozni 18 éves korában. „The People's Place” néven elindította nem sokkal később saját üzletét is a tehetségének köszönhetően. Habár a fiatalok körében igen népszerű lett az üzlet, a 25 éves Hilfiger bezárni kényszerül azt röviddel később.
New Yorkba költöztek feleségével, ahol Hilfiger kapott egy nagyszerű lehetőséget, ugyanis a világ két vezető divattervezőjénél, a Calvin Clein-nél, valamint a Perry Ellis-nél, kínáltak neki egy asszisztensi állást, amit visszautasított. elkezdett dolgozni Chris Cortesnak, majd a Tommy Hilfiger nevet levédette 1984-ben, valamint előállt egy saját kollekcióval. Az amerikaiak a városi, laza, minőségi stílusba egyszerűen beleszerettek, ami a sikert gyorsan Hilfiger számára meghozta.
Hilfigert az év tervezőjének választották több alkalommal 1995-től, valamint nyert még további díjakat is. Később szponzorálta a koncertturnéit olyan hírességeknek, mint a Rolling Stones, Britnes Spears, valamint Lenny Kravitz.
A tervező a figyelem középpontjában állt folyamatosan a botrányaival is, viszont népszerűségét növelni tudta folyamatosan az egész világon a márkája.
2006-ban több mint 1,6 milliárd dollárért eladta a cégét egy befektetési vállalatnak, de a Tommy Hilfiger vezető tervezője maradt továbbra is.

A Tonino Lamborghini márka - 1981-et írtak, amikor az első márkás óráját tervezte meg Tonino Lamborghini. A gépipar, valamint a design terén a professzionális tapasztalataiból szerezte az inspirációt. Tonino Lamborghini sikereket ért el több más területen is, ahol a pontos technológia, valamint az innováció volt szükséges. A cégét Tonino Lamborghini 1947-ben alapította meg Olaszországban, Millánóban.
Mindenhol előtérbe kerül, hogy a Tonino Lamborghini szemüvegeknek, a Tonino Lamborghini parfümöknek, a Tonino Lamborghini divat kiegészítőknek, a Tonino Lamborghini bútoroknak, valamint a legjobb minőségű, a legjobb anyagokból készült ruha kollekcióknak Lamborghini a tervezői lelke, valamint hatodik érzékkel rendelkezik a design iránt.
Tonino Lamborghini egyfajta személyes stílussá változtatta meg a márkát, ugyanis az eredetiség, a luxus, a presztízs jelképévé vált maga a márka, valamint a minőségi olasz gyártmányt tükrözi. A bátraknak, az ötleteseknek, az elegánsaknak, valamint a szenvedélyes típusoknak ajánlottak a Tonino Lamborghini parfümök.

A Trussardi márka - 1910-ben még dédapja alapította meg a céget Olaszországban, Milánóban. 1970 környékén egy olasz tervező, Nicola Trussardi virágoztatta fel a Trussardi nevű divatmárkát. A cég híres, agarat ábrázoló logóját 1973-ban tervezték meg. A kesztyűk, valamint az egyéb kiegészítők a legkeresettebb termékeik, viszont jelen vannak más egyéb piacokon is a divatpiacon kívül.
Forgalmaznak férfi, női, gyerek ruházatot, kiegészítőket, táskákat, farmereket, parfümket, lakástextilt, valamint napszemüvegeket a márkajelzéssel ellátott termékek között.

A Wilson márka - más olyan cég nem volt az elmúlt közel száz évben, amely a teniszre, a golfra, a baseballra, valamint az amerikai futballra ennyire hatással tudott volna lenni, mint a Wilson márka. A Wilson amerikai ikonja a világ sportszer piacának sportolók generációin át. A finn Amer Sports tagja a Chicago központú cég, valamint képviselteti magát szinte minden területén a sportvilágnak, viszont van három fő üzleti ága: az ütősportok, a csapatsportok, valamint a golf.

A Wilson márka története
1913-ig vezetnek vissza a cég gyökerei, amikor is Sulzberger tenisztűhúrok, hegedűhúrok, valamint sebészi eszközök előállítására elsősorban állati eredetű termékeket használt, majd a baseball cipők, valamint a teniszütők gyártásába is belevágott röviddel később. Thomas E. Wilson lett az elnök1915-ben, aki a céget Thomas E. Wilson névre nevezte át, valamint egy gyárat vásárolt fel és a golf, a foci, valamint a kosárlabdák gyártását is megkezdte ezzel. Tovább erősödött a további akvizíciók után a Wilson, valamint a Chicago Cubs profi baseball csapattal kötött megállapodást. Elkezdett a golfra fókuszálni a cég1925 után, majd Wilson Sporting Goods Company névre átnevezte a céget sokadszorra. A Wilson Duke amerikai focilabda került bemutatásra a második világháború alatt, amely a legjobb minőségű bőrből készült, kézzel varrt, tripla vonalazással. Ez a labda vált a nemzetközi futball liga hivatalos labdájává. Elkezdett rohamosan növekedni a cég a világháború után. A tenisz előtérbe került 1945 után, ugyanis a Wilson Jack Kramerrel írt alá, valamint a róla elnevezett teniszütő vonalat alkották meg. Az volt a Wilson stratégiája, hogy növelje az eladásokat, ez idő alatt pedig elsősorban a profi, világhírű sportolókkal növeljék a márka, valamint a termékeinek imázsát. A Wilson márkát már több mint száz amerikai sportoló hirdette a 80-as években, többek között olyan nevek, mint Sam Sneed golfozó, Walter Payton amerikai futball játékos, Michael Jordan kosárlabdázó, valamint Roger Clemens baseballos. A cégnek igazán bejött ez a stratégia, ugyanis nagymértékben nőttek a golf, valamint a tenisz eladásai. A világ száz országában ismerté vált a Wilson rövid idő alatt az átfogó marketingstratégia, valamint az elosztási hálózatnak köszönhetően. Napjainkban a jó minőségű, professzionális sportfelszerelésekkel jelent egyet a Wilson név, amelyeket használnak, valamint viselnek olyan nevek, mint Roger Federer, Serena Williams, Szávay Ágnes, J.M. Del Potro, ígéretes NCAA, golf, baseball, valamint amerikai foci játékosok.

A Zara márka - vezető ruházati márkája a spanyolországi Inditex Group-nak, amelyet Amancio Ortega Gaona alapított meg 1975-ben, aki már Spanyolország leggazdagabb emberének számít napjainkban. A galiciai A Coruña-ban nyílt meg az első üzlete. Forgalmaznak férfi, női, gyerek ruházatot, cipőket, kiegészítőket, táskákat, parfümket, valamint napszemüvegeket a márkajelzéssel ellátott termékek között.

A Zara márka története
az első Zara üzletet Amancio Ortega nyitotta meg 1975-ben Spanyolországban, Coruña-ban. Zorba néven szeretett volna üzletet nyitni eredetileg, azonban már le volt védve ez a név. Az olcsó árai, viszont felsőkategóriásnak tűnő árui miatt vált a Zara kezdetben olyan népszerűvé. Megkezdte a nemzetközi terjeszkedést 1980-ban, amit először Portugáliában vitt véghez.
Az Amerikai Egyesült Államokban az első üzlet 1989-ben nyílt meg, majd Franciaországban 1990-ben. További nemzetközi terjeszkedések mentek végbe Mexikóban 1992-ben, Görögországban 1993-ban, valamint Belgiumban és Svédországban 1994-ben. Így a mai divatbirodalmi kiterjedését a XXI. századra fokozatosan elérte. Napjainkban már a divatos Zara termékek több mint hetven ország körülbelül 1608 üzletében találhatóak meg.

A Dolce & Gabbana márka - A milánói székhellyel rendelkező Dolce & Gabbana S.r.l., egy olasz divatház, amelyet Domenico Dolce, valamint Stefano Gabbana divattervezők alapították meg 1985-ben a Milánó melletti Legnanóban. A két divattervező a magánéletben is egy párt alkotott korábban. A Dolce & Gabbana vállalat saját parfüm-, valamint szemüvegmárkával rendelkezik. Ezen kívül a luxus karórák, a pénztárcák, valamint az ékszerek forgalmazásával is foglalkozik a ready-to-wear ruhák mellett.
A 2006/2007-es üzleti évben körülbelül 200 millió eurós eladást eredményező a céggel, a Motorolával közösen forgalmazzák a Motorola RAZR típusú mobiltelefont.
Ez az eladási mennyiség a teljes eladások közel 1/8-át tette ki az értékét nézve. A cég 3593 alkalmazottal, világszerte száznyolc üzlettel, valamint tizenhat outlet bolttal rendelkezett 2008 márciusának végén. A 2007/2008-as üzleti évet 1 261 milliárd eurós forgalommal zárta le a vállalat.
A Dolce & Gabbana, mint luxuscikkekre specializálódott cég, gyárt még napszemüvegeket, valamint pénztárcákat is.
Úgymond egy lazább, valamint fiatalosabb stílusirányzatot képvisel a Dolce & Gabbana. A divat diktálására, mint célkitűzés megvalósítására törekszik ahelyett, hogy a divatot követné termékeivel. Az Egyesült Királyságban a legjobb luxusmárkának választották a Dolce & Gabbana-t, mint fiatalosabb, valamint színesebb márkát. 2009 júniusában egy szerződést kötött Alexandra Burke brit énekesnővel a márka.
Forgalmaznak férfi, női, gyerek ruházatot, kiegészítőket, táskákat, parfümket, ékszereket, órákat, fehérneműket, fürdőruhákat, valamint napszemüvegeket a márkajelzéssel ellátott termékek között.

A Dior márka - 1945-ben, a vállalkozást Pierre Allemandival együtt Párizsban Christian Dior alapította meg. A sajtót már az 1947-ben Christian Dior által tervezett első kollekció meghódította, amelyet Amerikában „New Look“ néven ünnepeltek.
Jellemzik a kollekció stílusát általánosan az karcsú szabás, a hangsúlyozottan alakkövető felsőrész, valamint a lebegő szabású szoknyák. Christian Diortól a kollekció a „Ligne Corolle“ nevet kapta.
A tervező egy szigorú marketingstratégiát hajtott végre, mivel a licencpolitikájának köszönhetően a kozmetikumok, a harisnyák, valamint a kiegészítők terén is megkerülhetetlen tényező lett.
Az ilyen jellegű tevékenységét napjainkra már a követőinek a hada is szintén sikerrel gyakorolja. A fiatal Yves Saint-Laurent átvette a ház művészeti vezetését a tervező 1957-es halála után, akinek viszont a stílusa az enyhén konzervatív jellemzőkkel rendelkező Christian Dior ház számára túl merésznek mutatkozott. Yves Saint-Laurent 1961-től eltávozott ebből az okból a cégtől, valamint külön utakon haladtak tovább.
A Louis Vuitton-Moët Henessy vette át 1984-ben a cég parfümmárkáit, viszont a divatrészleg megmaradt a Diornál. 1989-1996 között a felelős művészeti vezető posztját Gianfranco Ferré töltötte be, akit 1997-től az avantgárd angol John Galliano követett (John Galliano védjegye volt a kalózfejkendő).
2001-2007 között a férfidivatot felügyelte Hedi Slimane. A Groupe Arnault, Bernard Arnault nagyvállalkozó holdingja birtokolja a Christian Dior hetven százalékát, így a cégnek az LVMH a többségi tulajdonosa közvetve.
Napjainkban a Dior cég üzletvezetője Sidney Toledano. A Dior birtokolt világszerte 1996-ban tizenhat, 2000-ben kilencven kettő, 2007-ben százhatvannál több üzletet. A cég 2000-ben mintegy 296 millió eurós, míg 2006 első félévében pedig mintegy 329 millió eurós forgalmat bonyolított le.
A Diornál is, mint egyéb haute couture divatházaknál, szintén az olyan kiegészítők jelentik a forgalom nagy részét, mint a parfümök, a szemüvegek, valamint a bőráruk. Az 1966-osnői „Eau Sauvage“ a rengeteg nagy sikerrel befutott illat egyike. Napjainkban már ez az illat férfiváltozatban is megtalálható, pontosan úgy, mint a „Fahrenheit“, vagy a „Dune“. A „Miss Dior“, a „Dolce Vita“, a „Poison“, a „Dioressence“, a „Diorella“, valamint a „Diorissimo“ nevű márkák is elhíresült még a női márkák között. Viselte, valamint viseli még most is számos olyan híresség a divatház ruháit, mint Evita Perón, Jacqueline Kennedy Onassis, valamint Nicolas Sarkozy.
Forgalmaznak férfi, női ruházatot, kiegészítőket, cipőket, táskákat, parfümket, ékszereket, órákat, szemüvegeket, valamint napszemüvegeket a márkajelzéssel ellátott termékek között.

A Diesel márka - Egy olasz ruházati cég a Diesel S.p.A., amely az ifjúsági piacon az egyik legismertebb. A farmerok tartoznak a fő termékei közé, de ma már megtalálhatók akár a strandpapucsok, valamint a parfümök is. Renzo Rosso az alapítója, valamint a székhelye Molvenaban, Olaszországban van.

A Diesel márka története
A társaságot 1978-ban Renzo Rosso a főnökével Adriano Goldschmieddel alapította meg. A céget felvásárolja 1985-ben Rosso, majd az első üzletét New Yorkban nyitja meg 1996-ban, a Lexington Avenue-n. 2007-ben a Diesel férfi-női strandruha kollekciói jelentek meg. Mintegy 3500 főt dolgoztat tizenhét leányvállalatában a vállalat szerte az egész világon. Közel ötezer kiskereskedelmi, valamint háromszáz Diesel-üzletben kaphatóak a cég termékei. A vállalat bevétele mintegy 1,2 milliárd euró volt 2005-ben, valamint a Diesel gyerekruházata vált egyre sikeresebbé. A brazíliai Sao Pauloban található a legnagyobb üzlete a cégnek.
Forgalmaznak férfi, női, gyerek ruházatot, farmereket, kiegészítőket, táskákat, cipőket, ékszereket, órákat, valamint napszemüvegeket a márkajelzéssel ellátott termékek között.

A Burberry márka - A kezdetekben egy egyszerű textilüzlet volt az 1856 óta létező Burberry divatház, viszont Thomas Burberry, az alapító kitartásának köszönhetően százötven évvel később is virágzik a márka. Részben egy klasszikusnak tartott ruhaanyagnak, valamint a ballonkabát életre keltésének köszönhető a nálunk is jelen lévő márka sikere.
A kezdetek, valamint a találmány. 1856-ban alapította meg a Burberry-t az Egyesült Királyságban, London az akkor 21 éves Thomas Burberry, aki ezelőtt dolgozott, valamint tanult egy textilüzletben. Egy Basingstoke nevű városban, Hampshire-ben nyitotta meg a saját üzletét. Mikorra jövedelmező, valamint stabil vállalkozássá vált a bolt 1870-ben, Thomas koncentrálni kezdett a ruhákra. A gabardine-t megalkotta 1880-ban. Ezt a különösen erős, vízálló, viszont mégis szellős anyagot. 1888-ban szabadalmaztatta Burberry az anyagot, amit még napjainkban is az egyik legellenállóbb szövetnek tartanak. Egy ellenálló textilt tudott létrehozni az átlós, valamint a párhuzamos szövésnek köszönhetően. Szintén gabardine anyagból készült ruhát viselt Roald Amundsen is, az első ember, aki elérte a Déli-sarkot, valamint De Sir Ernest Henry Shackletont is ez az anyag védet, amikor az Antartktiszt elérte az expedíciójával.
A márka, valamint az életben tartói. A Burberry-nek a mindenféle színben felvonultatott hagyományos kockás anyagok használata különleges, megkülönböztető védjegye. Sikerét az is mutatja, hogy az egyik leggyakrabban hamisított márkák egyikének számít, ennek ellenére 995 millió font volt a vállalat bevétele 2008-ban. Több tucatnyi boltot nyitott már világszerte a vállalat fennállása óta, valamint meghódította az illatszerek piacát is. A cég a női, a férfi, valamint a gyerek kollekciókat, a táskákat, a kiegészítőket, valamint az exkluzív parfümöket gyárt. Jegyzi a London Stock Exchange tőzsde is a vállalatot. Be van jegyezve a „Burberry”, valamint a „Burberry's” védjegy is, viszont gyakrabban használják az előbbit. Jelenleg John Peace a vállalat elnöke, Angela Ahrendts pedig a menedzsmentért felelős vezérigazgató. Christopher Bailey a jelenlegi kreatív igazgató, aki az év British Fashion Designer díjat 2005-ben nyerte el. Bailey egyébként pályafutását a Donna Karannál, valamint a Guccinál kezdte el.
A megtoldott név, valamint a logó. Az „s” betű az eredeti vezetéknév végén bár nem szerepelt, a márkát csak úgy emlegette sok vásárló világszerte, mint Burberrys of London. Később csak a toldalékos alakot használták a városnév elhagyásával. A márka „s” betűs formája látható volt sok régebbi terméken. Burberry Haymarketben nyitott egy üzletet1891-ben, ami működik még mindig. A cég logóját, a zászlót vivő páncélos lovast (Burberry Equestrian Knight Logo) 1901-ben kiegészítették egy latin felirattal. A „Prorsum” azaz előre szót írták a zászlóba, ezzel a márkát hivatalosan is a változtatással jegyezték be.
A ballonkabát, valamint az online-shop. Bureberry-t 1914-ben a katonaság bízta meg, hogy tisztjeiknek olyan kabátokat, egyenruhákat készítsen, amik a háborús megpróbáltatásokat elviselik. Az ekkor készített viharkabát elnyerte az emberek tetszését a civil életben is. Ezután az 1920-as években, a napjainkban már divatikonnak számító kockás anyagot, valamint ruhákat alkotta meg, amiket alkalmaztak később a viharkabátokon is. A Burberry speciálisan repüléshez használatos ruhákat is készített. A Burberry cég szponzorálta A. E. Clouston, a Fokváros, valamint a London közötti utat leggyorsabban megtett pilóta, valamint utasa, Betsy Kirby Green utazását is 1937-ben. Az amerikai online áruház debütálása után, 2006-ban az Egyesült Királyságban is elindult a webshop a meg növekedett érdeklődés miatt, majd Európa más országaiban is 2007-ben. A 2007-es év végétől pedig az egész Európai Unió területén elérhető. Meg lehet vásárolni a régebbi klasszikusok mellett az amerikai, valamint az angol online áruházban is az utolsó kollekció darabjait. Forgalmaznak férfi, női ruházatot, kiegészítőket, táskákat, nyakkendőket, parfümket, ékszereket, órákat, sálakat, valamint napszemüvegeket a márkajelzéssel ellátott termékek között.
A DKNY márka - egy nagyon fiatal, viszont hihetetlenül ismert márka ennek ellenére is. 1988-ban New York-ban jött létre. Donna Karan, aki a márka nevéhez felhasználta saját nevének kezdőbetűit, valamint a város kezdőbetűit - tehát Donna Karan New York alapította meg. A DKNY órák a legismertebbek, valamint alkotják a termékeik nagy részét. DKNY arra törekedett az elejétől kezdve, hogy termékeit, a luxust modern városi koncepcióban behozza a divat, valamint az illat világába, amely neki csak nagy kiadások árán sikerült. Voltak ezzel nem kis anyagi gondjai, így a Louis Vuitton céget kénytelen volt eladni ahhoz, hogy ebből kikeveredjen. Napjainkban már a karitatív munkának szenteli az idejét Donna Karan, a márka anyja. Ami az elérhető kollekciókat illeti, a DKNY Be Delicious-t, a fiatal, nagyon változékony illatot ajánlják kipróbálni.
Forgalmaznak férfi, női, gyerek ruházatot, kiegészítőket, táskákat, parfümket, órákat, cipőket, fehérneműket, fürdőruhákat, valamint napszemüvegeket a márkajelzéssel ellátott termékek között.

A Deichmann márka - 1903-ban kezdődött Németországban, a Ruhr-vidék szívében, Essen-Borbeckben. Egy cipőkészítő műhelyt nyitott meg az 1888-as születésű Heinrich Deichmann, amit Julie-vel, a feleségével együtt üzemeltetett. Két generációval később, közel száz év múlva, kinőtte magát Európában piacvezetővé a vállalat. Napjainkban a Deichmann már jelen van huszonkét országban, több mint 3 175 üzlettel, valamint közel 32 500 munkatársat foglalkoztat. A Deichmann családi vállalkozás maradt továbbra is, amely szem előtt tartja az önerőből történő növekedést. A tulajdonosok számára a tőzsdére bocsátás, valamint a bankhitelek sohasem jöhetettek szóba.
Az alapító évek. A politikailag, valamint gazdaságilag a bizonytalan weimari köztársaság, valamint az ezt követő náci önkényuralom meghatározta az 1945-ig tartó időszakot. Heinrich Deichmann, a cégalapító a rezsimet elutasította, valamint a zsidó polgárok üldözését kritizálta többek között, amelyet átélt követlen közelből. Már 52 meghalt évesen 1940-ben. Az 1926-os születésű Heinz-Horst Deichmann már besegített alkalomadtán az üzletben, ebben az időszakban. A háború alatt az üzletet az édesanyja, Julie vezette. Heinz-Horst Deichmann orvostudományt, valamint teológiát tanult a háború után. Tanulmányai mellett a kis családi vállalkozást tovább édesanyjával együtt vezette.
A háború utáni növekedés. Heinz-Horst Deichmann időközben ledoktorált, orvosi diplomát szerzett. Majd később az orvosi pályafutását 1956-ban feladta, valamint a cég vezetésére koncentrált, párhuzamosan az olyan közeli városokban Deichmann üzleteket nyitott, mint Düsseldorfban, valamint Oberhausenben. A Deichmann magát érezte felelősnek, hogy a lakosságot jó, valamint kedvező áru cipőkkel alapellátásban részesítse. Ez egy vállalti cél volt, ami a napjainkig is bármikor megállja a helyét. 1974-ben a 100. üzletet Würzburgban nyitják meg. A nemzetközivé válása is a cégnek szinte ezzel egy időben kezdődik meg. A Dosenbach-ot, a régi hagyományokkal rendelkező svájci cipőkereskedelmi láncot a Deichmann felvásárolja. Nem sokkal ezután tevékennyé vált Dr. Heinz-Horst Deichmann egy másik területen is. Ugyanis keresztény segélyprojektbe kezdett Indiában. Megalapította a wortundtat-ot, ami foglalkozott első sorban a leprás betegekkel.
Elérkezett a harmadik generáció
Heinrich Deichmann, a cégalapító 1962-ben született unokája, 1989-ben lépett be a cégbe, valamint az ügyvezetőség elnöki pozícióját vette át 1999-ben. Napjainkban az elnöke a Deichmann SE igazgatótanácsának. A vezetősége alatt továbblendült a vállalat nemzetközivé tétele. A vállalat számára negyven országban vásárol cipőket a beszerzés. Az értékesítés területén huszonkét országban több mint 3.175 üzlettel rendelkezik, ami nem változott, az üzleti fejlődés mellett, a rászoruló emberek megsegítésére irányuló szociális elhivatottságon Németországban, Európában, Indiában és Tanzániában. Forgalmaznak férfi, női, gyerek ruházatot, kiegészítőket, táskákat, valamint cipőket a márkajelzéssel ellátott termékek között.